Just an Editor - adverteren op Google

Google Adverteren (SEA)

Zorg dat je vooraan staat wanneer potentiële klanten via Google Zoeken en Maps op zoek zijn naar bedrijven als dat van jou.'' into ''Zorg dat je gevonden wordt wanneer potentiële klanten via Google Zoeken en Maps op zoek zijn naar bedrijven als dat van jou. Je kiest je budget op Google volledig zelf. Maar als je voor € 10 adverteert, zal je minder mensen bereiken dan als je voor € 100 adverteert.​ Google bereikt wereldwijd 90% van alle internetgebruikers. Google biedt dus een enorm groot potentieel bereik voor uw advertenties.

 

Alleen werkt Google adverteren wel anders dan Facebook of Instagram adverteren. Via Google toont u relevante advertenties aan mensen die actief op zoek zijn naar uw informatie, producten en diensten. Moest u wijnen verkopen, kunnen mensen uw website terug vinden door "Wijnen" in te typen op Google zoekresultaten. Hierdoor staat uw doelgroep dichter bij een aankoop dan bijvoorbeeld Facebook-gebruikers die niet gericht op zoek zijn maar wel uw Facebook advertenties te zien krijgen.

Wat kost adverteren op Google?

Om je een idee te geven: de gemiddelde kosten per klik (CPC) ligt ergens tussen de € 1 en € 2 per klik voor advertenties op de pagina's met zoekresultaten. De kosten vallen dus best mee, zeker als je weet wat je doet en gericht aan de slag gaat met het adverteren op het advertentieplatform. Hoe beter je Google advertenties begrijpt, hoe minder je betaalt en hoe meer je advertenties opbrengen. Daarom doen we dit samen. 

Jouw budget bepaal je volledig zelf, maar hier kunnen we ook altijd eens voor samenzitten. Google Ads geeft ons de volledige controle over jouw advertentiebudget.