Just an Editor - printmarketing

Printmarketing

Printmarketing staat voor alle soorten promotioneel materiaal dat op papier wordt gedrukt of geprint. De betekenis van Printmarketing is zeer breed te interpreteren. Het gaat in basis om alle vormen van promotie die op papier worden verspreid. Enkele voorbeelden van marketing in print zijn:

  • Flyers of folders die worden uitgedeeld tijdens een evenement.

  • Advertenties die onderdeel uitmaken van publicaties zoals kranten of magazines.

  • Tijdschriften die door bedrijven zelf worden ontwikkeld en verspreid, met daarin promotie van producten en/of diensten als doelstelling.

  • Posters in alle soorten en maten.

  • Stickers op ramen, muren en als weggevertje.

  • Briefpapier en visitekaartjes met contactinformatie.

Kostprijs van Printmarketing

Drukwerk zal goedkoper worden naarmate de oplage (aantal flyers, ..) groter wordt. In kleinere aantallen zullen digitale prints relatief duur zijn, in grotere volumes worden (digitale) drukpersen gebruikt die efficiënter werken, maar voor enkele exemplaren niet rendabel zijn. Ook drukwerk op textiel en kunststof kan onder Printmarketing geschaard worden.

Boek een kennismakingsgesprek om samen te bekijken wat Just an Editor juist voor je kan betekenen. Dit kan van ontwerp tot bedrukking en opvolging gaan.